125

Surfey pomáhá identifikovat problémy a najít řešení v procesu registrace, nákupu nebo třeba konzumace obsahu. Online i offline. Více informací

smajles

3 typy firem podle práce se zpětnou vazbou od zákazníků

10. září 2019, Surfey.cz

Firmy přistupují ke sběru zpětné vazby od zákazníků různě. Proto velmi intenzivně komunikujeme se současnými i potencionálními klienty naší služby a zjišťujeme, co pro ně zpětná vazba přesně znamená a jaký význam hraje v jejich interním rozhodování.

Co jsme zjistili? Že existují vlastně tři skupny firem podle toho, jak k problematice přistupují. Bavíme se všemi skupinami, samozřejmě proto, abychom zlepšovali náš produkt, ale také proto abychom ukázali, jak konkrétně dokáže správně získaná zpětná vazba pomoci přímo jejich podnikání nebo zaměstnání. 

3 skupiny

 

 

 

1. skupina: Zpětná vazba mě nezajímá

Možná se budete divit, ale i dnes — v online světě — je tato skupina poměrně početná. Podle našich zkušeností se jedná nejčastěji o obchodníky v oblasti menší gastronomie, ale objevují se zde i zástupci prodeje různého druhu zboží, kterým na zákaznickém zážitku tolik nezáleží. 

Důležité je u této skupiny vědět, že nezájem o zpětnou vazbu deklarují nejčastěji zaměstnanci těchto firem. U jejich majitelů nebo klíčových manažerů je tato situace často mnohem lepší, bohužel ti často neví, jak efektivně zpětnou vazbu sbírat a jak s ní dále pracovat směrem dovnitř do své vlastní firmy. Naštěstí i v tomto rybníku jsme našli několik “štik”, které hodnocení a komentáře využívají inovativně, třeba směrem k obsluze a výsledky zohledňují v jejich výplatě. 

2. skupina: Vždyť my ale posíláme dotazník

V segmentu středních a větších podniků je toto bohužel velmi častý případ. Střední management, ale někdy i klíčoví manažeři se spokojí se sběrem zpětné vazby pomocí nevzhledného NPS hodnocení v emailu nebo ještě hůře — vytáhnou na nebohé zákazníky dlouhý a odpudivý dotazník, který často nelze ani při velké vůli vyplnit — hlavně na mobilním telefonu. 

Na poradách se pak osazenstvo často konejší tím, že zpětnou vazbu poskytuje málo zákazníků, takže vlastně těch pár špatných není vypovídajících a nic to neznamená — koneckonců nic konkrétního přece nikdo nenapsal. Vše se tak zdá v pořádku a není přece ani co zlepšovat — hlavně, že budou bonusy a klid… 

3. skupina: Potřebujeme tu správnou zpětnou vazbu! 

Naštěstí existují i firmy a zaměstnanci, kteří chtějí znát opravdovou zpětnou vazbu

Jde o tu část exekutivců, manažerů a majitelů, kteří přemýšlí nad svým podnikáním dnem i nocí. Pořád je trápí, jak něco zlepšit, udělat lépe nebo pohodlněji a díky uživatelsko-zákaznickému zážitku zlepšit své hospodářské výsledky. Chtějí znát důvod “proč” jejich zákazníci nedokončili žádost, nepřihlásili se k věrnostnímu programu, nebo prostě jen nenakupují konkrétní produkt. 

Využívají otázky, hodnocení a komentáře pro optimalizaci svých funnelů, pro vylepšení zákaznické zkušenosti online i na prodejnách, nebo pro testování svých nápadů na zlepšení pracovních nebo obchodních výsledků.

Tito inovátoři deklarují, že potřebují relevantní a upřímnou zpětnou vazbu, kterou nelze získat jinak, než v konkrétním okamžiku a při využívání jejich produktu nebo služby. Využívají otázky, hodnocení a komentáře pro optimalizaci svých funnelů, pro vylepšení zákaznické zkušenosti online i na prodejnách, nebo pro testování svých nápadů na zlepšení svých pracovních nebo obchodních výsledků.

Právě tito pracovníci a podnikatelé nejčastěji využívají Surfey jako součást svých webových stránek nebo aplikací. Chtějí komentář nebo hodnocení od svých zákazníků a uživatelů v konkrétním kroku jejich zkušenosti. A na základě získaných dat interně velí ke změnám, úpravám nebo novým cílům. 

Jak konkrétně Surfey může pomoci vám? Podívejte se co Surfey umí nebo na případové studie. 

surfey-blog2

Všechna práva vyhrazena, Surfey Technology s.r.o., info@surfey.cz